Verhoog Je Marketingeffectiviteit met User Generated Content bij Hoogher
Reclames worden steeds minder goed bekeken. Mensen scrollen snel door als ze zien dat iets een reclame is. De truc is dan ook om je ‘reclame’ er niet uit te laten zien als reclame. Maar hoe doe je dat dan? Hier komt User Generated Content goed van pas.
Wat is User Generated Content?
User Generated Content verwijst naar alle vormen van content die door gebruikers of consumenten worden gemaakt en gedeeld op sociale media, websites, fora, en andere online platforms. Dit kan variëren van foto’s en video’s tot recensies, blogs en discussies.
De kracht van authenticiteit
Een van de belangrijkste redenen waarom User Generated Content zo krachtig is, is vanwege zijn authenticiteit. In tegenstelling tot merk-geproduceerde content, wordt UGC als geloofwaardiger beschouwd omdat het afkomstig is van echte mensen met echte ervaringen. Consumenten vertrouwen vaak meer op de mening van hun medegebruikers dan op reclame-uitingen van bedrijven.
Betere betrokkenheid en interactie
User Generated Content moedigt betrokkenheid en interactie aan tussen merken en hun publiek. Door gebruikers aan te moedigen om content te delen en deel te nemen aan gesprekken, kunnen merken een gemeenschap rond hun producten of diensten opbouwen. Dit versterkt de band met het merk en vergroot de loyaliteit van klanten.
Verhoogde zichtbaarheid en bereik
Wanneer gebruikers content maken en delen over een merk, vergroot dit automatisch de zichtbaarheid en het bereik van dat merk. UGC kan snel viraal gaan en een groot aantal mensen bereiken, waardoor het een krachtige marketingtool wordt voor het vergroten van de naamsbekendheid en het aantrekken van nieuwe klanten.
Dit concept wordt ook door Hoogher de marketingwereld ingeblazen. Maar hoe kunnen bedrijven dit aanmoedigen? Hier heeft Hoogher het volgende voor bedacht:
In ruil voor een cadeaubon te besteden het desbetreffende bedrijf, maken mensen (de doelgroep die jij wil aanspreken) een insta story bij het bedrijf en laten zij een review achter.
Resultaat user generated content
Door meer reviews zal het bedrijf betrouwbaarder ogen, de zichtbaarheid van het bedrijf verbeteren en het heeft ook bijvoorbeeld invloed op de rangschikking van Google.
Door het posten van de insta story’s zal het bedrijf meer naamsbekendheid krijgen onder de doelgroep die hij/zij graag wil aanspreken. Hierdoor zullen eventuele klanten eerder denken aan het bedrijf wanneer ze overwegen een product of dienst te kopen. Dit heet top of mind awareness en is heel belangrijk voor bedrijven*.
Vervolgens kunnen deze reviews en insta story’s weer herplaatst worden door de socials van het bedrijf zelf. Dit zorgt ook weer voor meer credibility (betrouwbaarheid).
Ben jij als bedrijf hier nou geïnteresseerd in, neem dan vooral contact met ons op!
* Top of Mind Awareness (TOMA) verwijst naar het fenomeen waarbij een merk, product of dienst als eerste in gedachten komt bij consumenten wanneer ze aan een bepaalde categorie of behoefte denken.